Agencja marketingowa i reklamowa często używane są w rozmowach jako swoje zamienniki. Nie jest to jednak poprawne. Chociaż mają sporo wspólnych cech, dzielą je także istotne różnice. Wiedząc jak je odróżniać, lepiej dobierzemy firmę do naszych potrzeb.
Agencja marketingowa
Powyższa jednostka zajmuje się promowaniem obsługiwanej marki w sieci. Jej celem jest zachęcenie do kupna usług lub produktów, a także prezentowanie pozytywnego wizerunku. W skład jej pracowników wchodzą liczni specjaliści od SEO, SEM, PPC po copywriterów i grafików. Dzięki umiejętnemu pozycjonowaniu, badaniu rynku, do jakiego mają dotrzeć wpisy, publikacje i kampanie, poszerza listę potencjalnych klientów, a tym samym wzrost dokonanych transakcji i konwersji. Jeżeli zależy nam na byciu widocznym w wynikach Google Search i dbamy o to, jak nasza firma postrzegana jest w oczach potencjalnych kontrahentów, skierujmy się do profesjonalnej agencji marketingowej, która pomoże nam w spełnieniu naszych celów biznesowych.
Agencja Reklamowa
Agencja reklamowa nie ogranicza się jedynie do Internetu w promowaniu swoich akcji, ale też jej obowiązki różnią się od tych wykonywanych przez agencję marketingową. Do pełnionych przez nią funkcji należy projektowanie ulotek, plakatów i innych wydruków kolportażowych. Osoby zatrudnione w agencji reklamowej tworzą również reklamy lądujące w telewizji i radiu, tak więc są odpowiedzialne za napisanie scenariusza, dobranie aktorów i przebieg nagrań, oraz ostateczny efekt, który trafi do dystrybucji. Projektują logo marki i jej hasło przewodnie, z którymi na długo może być kojarzona przez klientów. Wszystkie te zabiegi powstają oczywiście przy dokładnym zbadaniu rynku docelowego, konkurencji i trendów panujących w danej branży. Jeżeli posiadamy przedsiębiorstwo, które chcemy promować poza Internetem, wybierzmy usługi agencji reklamowej.
Jest sporo czynników decydujących o tym, czy usatysfakcjonuje nas oferta, którą proponuje nam agencja reklamowa lub agencja marketingowa. Wrocław to miasto, w którym działa wiele firm dostarczających usługi na wysokim poziomie. Najlepszym wyjściem jest zrobienie dokładnego researchu, aby wybrać agencję, najlepiej spełniającą nasze oczekiwania.
Źródło fotografii: https://unsplash.com/@burst
Dodaj komentarz