Chcesz lepiej promować swoją ofertę w internecie? Google Ads to system reklamowy, dzięki któremu możesz dotrzeć do nowych klientów. To dobry sposób na promocję konkretnych produktów lub usług (kampanie w sieci wyszukiwania) lub budowanie świadomości o marce (kampanie w sieci reklamowej). Jakie koszty wiążą się z tego rodzaju promocją? Przyjrzyjmy się bliżej kampaniom w Google Ads.
Reklama w Google – ile to kosztuje?
Koszty, na które powinieneś się przygotować to po pierwsze opłaty kampanii, które ściągnie Google za kliknięcia, wyświetlenia lub obejrzenie reklam. Ich wysokość zależy od Ciebie. Jedną z zalet systemu Google Ads jest to, że to Ty decydujesz, ile tak naprawdę chcesz wydać na kampanię. System ten opiera się na aukcjach w czasie rzeczywistym. Powinieneś jednak mieć świadomość, że „walka” o pewne słowa kluczowe może być bardziej kosztowna ze względu na dużą konkurencję. Kolejny koszt związany jest z wynagrodzeniem dla agencji, której powierzysz Adsy. Oczywiście możesz zdecydować się na samodzielne prowadzenie działań w Google Ads, ale jeżeli nie masz pojęcia, z czym wiąże się reklama w Google, to będzie to spore wyzwanie.
Jak Google nalicza opłaty za kampanię w Google Ads?
Google Ads jest bardzo elastycznym systemem reklamowym, który dostosowuje się do potrzeb reklamodawców i oferuje im różne modele rozliczeń. Najpopularniejszym jest CPC, czyli opłata za kliknięcie. W takim przypadku płacisz za każde kliknięcie w Twoją reklamę. Kolejny skrót, który może Cię zainteresować to CPM, czyli cost per mile. Ten model opiera się na płatności za 1000 wyświetleń reklamy. Gdy stawiasz na filmy reklamowe, możesz wybrać opłatę za ich obejrzenie. Wtedy mamy do czynienia z CPV (cost per view). I na koniec wspomnijmy jeszcze o CPA, czyli modelu, w którym opłata jest naliczana w momencie wykonania przez użytkownika konkretnej akcji na stronie.
Dlaczego warto skorzystać z usług agencji, gdy decydujesz się na Google Ads?
Prowadzenie kampanii w Google Ads może okazać się dużym wyzwaniem, jeżeli wcześniej nie miałeś do czynienia z platformą reklamową od Google. Na szczęście możesz skorzystać z wiedzy i doświadczenia tych, którzy się na tym znają. Dlaczego jest to dobry pomysł? W agencji otrzymasz pomoc specjalisty, który założy i skonfiguruje konto Google Ads, porozmawia z Tobą o celach, jakie ma dla Ciebie wypracować kampania i zaproponuje, jaki budżet powinieneś przeznaczyć na swoje działania promocyjne. Ponadto przygotuje całą kampanię, biorąc pod uwagę właściwe słowa kluczowe, harmonogramy wyświetleń i konwersję.
Źródło fotografii: https://unsplash.com/@rupixen