Projektując reklamę PPC musimy doprecyzować do kogo ma ona dotrzeć. Nawet najlepiej skonstruowany slogan nie wystarczy, jeśli będzie się pokazywał nieodpowiedniej grupie docelowej. Pod uwagę należy brać różne czynniki, do których zaliczamy m.in. słowa kluczowe, demografię oraz lokalizację.
Słowa kluczowe w Google Ads
Jedną z metod na odnalezienie interesującego użytkownika wątku, jest wpisanie przez niego konkretnej frazy w panel wyszukiwania. Dzięki temu pokazują mu się wyniki, które w mniejszym bądź większym stopniu, odpowiadają na jego zapytanie. Właśnie dlatego tak ważne jest, aby przemyśleć, co takiego może wpisywać nasz potencjalny klient, aby trafić na naszą ofertę. Odpowiedni dobór słów kluczowych jest możliwy m.in. dzięki narzędziom takim jak Senuto czy Google Keyword. Oprócz tego w ustawieniach Google Ads zaznaczamy, czy chcemy, aby nasza kampania pokazywała się pod konkretnie dobrane słowa kluczowe, czy też może obejmować ich synonimy, lub niepoprawne gramatycznie i ortograficznie odpowiedniki.
Reklama Google Ads dostosowana do lokalizacji
Kolejnym kryterium, jakie należy brać uwagę podczas projektowania kampanii w Google Ads, jest lokalizacja. Dotyczy to zarówno lokalizacji biznesu jak i użytkowników. Ta wytyczna jest szczególnie ważna, kiedy mowa o biznesach lokalnych, działających na określonym i ograniczonym terenie. Należy doprecyzować, na jakim obszarze geograficznym chcemy być wyświetlani. Możemy zawężać i poszerzać nasze zasięgi w zależności od potrzeb. Jeśli chcemy, możemy eksponować np. na cały kraj, lub jedynie w konkretnej dzielnicy, jednego miasta. Dzięki temu zwiększamy szanse, że klienci dotrą do naszej firmy i skorzystają z zaproponowanej oferty.
Demografia użytkowników wyszukiwarki Google
Bardzo ważne jest także określenie tzw. person. Jest to portret osoby, do której ma trafiać nasza reklama Google Ads. Musimy brać pod uwagę dane demograficzne oraz zainteresowania użytkowników (zainteresowania są szczególne ważne w przypadku reklam wyświetlanych na portalu YouTube). Liczy się wiek, wykształcenie, stan matrymonialny, płeć, zawód czy w końcu miejsce zamieszkania (duże miasto vs mała miejscowość). Posiadanie takich informacji pomaga w dopracowaniu nagłówków i opisów reklam, tak żeby zachęciła swoją treścią do kliknięcia linku. Aby nasza persona były w pełni gotowa, powinniśmy wiedzieć, jakie są jej hobby i zainteresowania. To pozwoli na dobranie spotu, który idealnie wpasuje się w jej gusta. Sprzedając foteliki do samochodów, będziemy raczej celować w użytkowników wykazujących posiadanie dzieci, a nie singli poszukujących np. popularnych klubów w okolicy.
Projektując reklamę Google Ads, musimy brać wiele czynników pod uwagę. Nie jest to proste zadanie i bardzo łatwo przeoczyć istotne punkty na liście zadań. Dlatego warto sięgać po pomoc ekspertów i specjalistów w tej dziedzinie. Liczne agencje marketingowe w swoich kadrach posiadają profesjonalne osoby, gotowe do kreowania skutecznych kampanii reklamowych.
Źródło fotografii: https://unsplash.com/@headwayio