
Dla wielu osób idea pozycjonowania stron jest mocno niejasna. W końcu każda strona, jak zostanie zamieszczona w Internecie, może zostać odwiedzona przez wprowadzenie jej adresu do przeglądarki internetowej. Aby jednak wpisać adres do przeglądarki, trzeba go znać. Dla właściciela danej witryny znajomość adresu internetowego jest wiedzą oczywistą, ale co z innymi użytkownikami? W końcu to oni mają odwiedzać stronę. Strona, o której mało kto słyszał, nie spełnia swojej roli.
Pozycjonowanie – istota zagadnienia
Pozycjonowanie to wszelkie działania związane ze stroną powodujące poprawę jej pozycji na stronie wyników wyszukiwarki internetowej (SERP). Składają się na nie działania SEO takie jak optymalizacja strony pod kątem szybkości ładowania, budowa sieci linków prowadzących z innych stron do naszej witryny, stosowanie słów kluczowych oraz tworzenie wartościowych, odpowiednio sformatowanych treści.
Pozycjonowanie – działanie długodystansowe
Z wymienionych powyżej podstawowych elementów składowych wyłania się najważniejsza cecha pozycjonowania. Jest to działanie długofalowe, nie zawsze nastawione na natychmiastowy efekt, ale zawsze projektowane w celu stałego wzmocnienia pozycji strony. To odróżnia pozycjonowanie od płatnych kampanii adwords. W tym drugim przypadku reklama jest formą zawsze ograniczoną w czasie lub uzależnioną od liczby kliknięć w link i jej skuteczność można ocenić dopiero na końcu kampanii.
W przypadku pozycjonowania efekty zmian można nadzorować w czasie niemal rzeczywistym za pomocą narzędzi analitycznych oceniających ruch na stronie. Taka możliwość nadzoru pozwala wprowadzać subtelne zmiany do już rozpoczętych kampanii SEO lub sprawnie wycofać się z tych zmian, które okazują się szkodzić pozycjonowaniu naszej strony. Można sprawdzić, czy nowe słowo kluczowe dodane do pozycjonowania (Wrocław na przykład), przyniosło odpowiedni efekt na SERP.
Koszty pozycjonowania
Całościowe koszty pozycjonowania szczególnie dużego serwisu będą spore, ale tak jak korzyści, tak i koszty związane z pozycjonowaniem są rozłożone w czasie. Owszem, początkowy koszt jest stosunkowo wysoki, ponieważ wiąże się z budową lub przebudową strony, tak by odpowiadała potrzebom SEO. Często koszty pojawią się już na etapie przygotowawczym i są związane z przygotowaniem audytu SEO oraz najważniejszych informacji o konkurencji na rynku. Są to jednak wydatki, które ponosi się raz na początku, a później koszty związane są już tylko z obsługą strony i działaniami SEO.
Pozycjonowanie na mapach
Kolejnym aspektem dobrego pozycjonowania jest to, że uruchamia ono także pozycjonowanie lokalne. Zaletą porządnie wykonanego pozycjonowania lokalnego jest to, że działa ono na wszystkie wyszukiwarki także te, które wyszukują pozycje na mapie. Dla tak kompleksowo wypozycjonowanej strony nie będzie miało znaczenia czy fraza kluczowa „pozycjonowanie Wrocław” zostanie wpisana w wyszukiwarce ogólnej czy na mapie. Jeśli nasza strona dostarcza odpowiednich informacji algorytmom wyszukującym, to klient dotrze do nas z każdego z tych kanałów.
Źródło fotografii: https://unsplash.com/@edhoradic
Dodaj komentarz