Masz sklep internetowy, oferujesz bogatą ofertę dobrej jakości produktów, ale ich sprzedaż nie rośnie? Jeśli dziwisz się, dlaczego konkurencja osiąga lepsze wyniki, mimo wyższych cen, to odpowiedzią z pewnością jest pozycjonowanie. Klienci kupują to, czego nie muszą długo szukać, dlatego warto postawić na widoczność w sieci. Co możesz zyskać na pozycjonowaniu? Sprawdź i dowiedz się więcej.
Pozycjonowanie – od czego zacząć?
Wdrażanie w sklepie działań, które są przyjazne dla wyszukiwarek, powinno zacząć się już na etapie wyboru platformy e-commerce, na której zbudujemy działalność online. Konsultacja z pozycjonerem pomoże uniknąć błędów, które zmieniają się później w przeszkody, utrudniające klientom dotarcie do sklepu, albo poruszanie się po nim. Pracownicy branży marketingowej podpowiedzą Ci, jak pozycjonować sklep internetowy tak, by przynosił zyski od samego początku zaistnienia w sieci. Fundamentem handlu elektronicznego jest strategia rozumiana jako plan biznesowy, sprzedażowy i marketingowy. Wyznaczone cele i taktyka pozwolą w przyszłości wracać do początkowych założeń i rewidować podejmowane kroki.
Korzyści sprzedażowe pozycjonowania
Pozycjonowanie nie ma bezpośredniego wpływu na pozyskiwanie klientów, ale stwarza za to idealne warunki do generowania sprzedaży. W czym zatem pomaga SEO?
- zwiększa widoczność sklepu w Google – Twój sklep wyświetla się na wybrane słowa kluczowe. Specjaliści zabiegają o to, by osiągnąć dla witryny najwyższe pozycje w TOP10, a nawet TOP3. Stwarza to szansę na to, że klienci częściej będą klikać w link prowadzący do Twojego sklepu, a większy ruch, to perspektywa większej sprzedaży.
- wyższy współczynnik konwersji – duży ruch nie oznacza jednoznacznie większej konwersji. Pozycjonerzy analizują zachowania klientów sklepu, by ustalić, jakie czynniki odwodzą ich od dokonania zakupu. Prześledzenie drogi zakupowej niejednokrotnie daje sygnały o błędach, jakie należy poprawić oraz pomaga ulepszyć bądź istniejące funkcje, bądź poszerzyć o dodatkowe.
Samo pozycjonowanie nie daje oczywiście gwarancji, że sprzedaż w sklepie wzrośnie. Na decyzję zakupową składa się o wiele więcej czynników, przede wszystkim atrakcyjność oferty, konkurencyjna cena oraz przyjazna obsługa klienta. Działania optymalizacyjne z zakresu content marketingu oraz poprawa współczynnika konwersji, zawsze skutkują wyższą sprzedażą pod warunkiem, że idą w parze.
Źródło fotografii: https://unsplash.com/@alken
Dodaj komentarz